Tanie i ciekawe wakacje w Okunince

Właśnie wróciliśmy z wakacji. Nie mogliśmy sobie pozwolić ze względów finansowych na tropikalny wyjazd, ale nie jesteśmy z tego powodu rozczarowani, gdyż Polska jest równie piękna. Myślisz sobie pewnie, że odwiedziliśmy jeden z popularnych nadmorskich kurortów. Kołobrzeg, Świnoujście, Mielno czy Ustka? Niestety nie. Nasz urlop spędziliśmy nad jeziorem. No to Mazury – pewnie tak powiesz, jednak my znów zaprzeczymy. Miejsce, które wybraliśmy na nasz wypoczynek jest niewielka wioska położona w województwie lubelskim. To Okuninka. W pobliżu nie ma żadnych dużych miast ani zakładów przemysłowych. Cała miejscowość położona jest wśród lasów. To spełnienie naszych marzeń. W pobliżu znajduje się park krajobrazowy, a nieco dalej Poleski Park Narodowy. Dodatkową atrakcją jest bliskość do granicy ukraińskiej, która wynosi zaledwie kilkanaście kilometrów. Jednak nie ma bezpośredniej drogi z Okuninki na Ukrainę. Trzeba przejechać kilkadziesiąt kilometrów, ale dla nas nie był to problem, gdyż niezwykłe jeziora, które zobaczyliśmy w pobliżu kompletnie nieznanych nam miejscowości całkowicie zrekompensowały nam czas spędzony w samochodzie.

Zapytasz pewnie czy tylko sąsiedztwo z parkami i Ukrainą jest największą tutejszą atrakcją. Nie. Największym magnesem, przyciągającym turystów jest Jezioro Białe, którego wody zaliczane są do pierwszej klasy czystości. Można odpocząć na całkiem sporej, piaszczystej plaży jak i zażyć kąpieli w wodzie i promieniach słonecznych. Po relaksie spróbowaliśmy swoich sił w sportach wodnych. Wynajęliśmy razem z przyjaciółmi rowerki wodne. Początki nie były łatwe, ale z czasem szło coraz lepiej. Można było także wypożyczyć łódki, kajaki oraz sprzęt do windsurfingu.

Zastanawia Cię pewnie, gdzie spaliśmy i odpoczywaliśmy. Ze względu ograniczonego budżetu zdecydowaliśmy się na hotel Sanvit. Razem z kolegą zarezerwowaliśmy pokój z dwoma łóżkami jednoosobowymi za bodajże 150 zł. Myślisz pewnie, że nie chcieliśmy dużo wydać, a jednak zdecydowaliśmy się na hotel. Tak, gdyż jego oferta, lokalizacja, kuchnia i położenie były bardzo atrakcyjne i to za niewielką cenę. Duży wpływ na nasz wybór mieli także przyjaciele i dzielenie kosztów. W bazie noclegowej Okuninki znajduje się też wiele innych hoteli, pensjonatów, ośrodków wypoczynkowych oraz domków letniskowych. Okuninka to naprawdę fajne miejsce na przyjacielski lub rodzinny wypad z dala od miasta. Polecamy wszystkim z całego serca.

Honorata

View more posts from this author